Com puc vendre més?

Aquesta és una de les accions més complicades avui per als autònoms i empreses que tenen productes o serveis per a vendre.

Com puc vendre més?

Vendre més avui és pura qüestió d'enginy però abans de dissenyar campanyes de màrqueting o comercialització de productes hem d'entendre que la manera de comunicar-se dels joves d'avui dia ha canviat per complet.

L'impacte digital en les nostres vides ha inhabilitat molts dels mecanismes publicitaris que abans funcionaven amb èxit i la noves generacions ja no compren de la mateixa forma. Partint de la base que ho fan cada vegada més per Internet i que aquest serà el nostre mitjà publicitari en el futur, ens centrarem en aquest aspecte.

Per a entendre una mica més perquè això passa podríem parlar d'algunes qüestions fonamentals.

Multimèdia: aquest sistema el podem trobar en una pàgina web, o en un periòdic normal i corrent, senzillament combinen el text amb imatges i aconsegueixen contar una història de forma enriquit en diferents formats, text, fotografia, àudio o Vídeo però sempre en un mateix lloc.

Multisuport: En aquest cas es tracta d'una història concreta però comunicada a través de diversos canals. Es tracta de parlar del mateix en la televisió, en la ràdio, en tanques publicitàries, etc ens volen vendre el mateix però en diferents formats de manera que allí on anem continuem sentint el mateix. Aquest ha estat sempre el sistema més utilitzat pel màrqueting.

Transmèdia: I aquest és el punt on realment ens trobem, i fa que dificulti tant les estratègies actuals de màrqueting. Trans mitjana significa un relat, moltes històries, molts formats i molts canals.I a més ens podem trobar de manera simultània en diferents llocs, és com un puzle 3D.

Aquest és el sistema en el qual creixen i evolucionen els joves d'avui dia. Això fa que remenin moltíssima informació, que d'una banda els dona uns certs avantatges en el coneixement, però dificulta moltíssim la seva capacitat d'elecció. I òbviament també dificulta molt la capacitat de les empreses de màrqueting per a vendre un producte concret.

A partir d'aquí les estratègies de màrqueting es compliquen molt i han de potenciar-se utilitzant una publicitat més emocional, que puguin generar experiències,novetat, i sobretot sensacions que captin l'atenció, per sobre de les altres opcions.

Els productes haurien d'identificar-se més amb les creences o l'estil de vida i oferir originalitat.