Un lloc de treball

Tots tendim a pensar que quan treballem en una oficina o tenim una oficina a casa no existeixen riscos greus o danys per a la salut.

Un lloc de treball

Però no és del tot cert. Quan vulguem organitzar un despatx o una oficina hem de tenir en compte diversos aspectes per a protegir el nostre dia a dia laboral.

Podem començar per triar un color encertat per al nostre lloc de treball. Depenent el tipus de treball que tinguem hem de triar un color concorde que ens inclini a efectes psíquics concrets, així com la temperatura del lloc on anem a instal·lar-nos. A continuació us facilito aquesta taula perquè no serveixi com a referència:

  • Blau. Llunyania. Fred. Relaxant-lentitud
  • Verda. Llunyania. Fred-neutre. Molt relaxant-repòs
  • Vermell. Proximitat. Calent. Molt estimulant-excitació
  • Taronja. Gran proximitat. Molt calent. Excitant-inquietud
  • Groc. Proximitat. Molt calent. Excitant-activitat
  • Violeta. Proximitat. Fred. Excitant-agitació

Una vegada que hagis triat el color de la teva oficina, has de parar esment als útils d'oficina que impliquin riscos, i assegurar-te que sempre estan ben organitzats, en condicions, i instal·lats correctament perquè no causin problemes. Cal parar esment especial amb:

  • Els papers
  • Trituradores de documents
  • Tisores, cúter i altres elements de tall
  • Grapadores
  • Taladrador a de paper
  • Cables solts
  • Fotocopiadores

Desplaçament o moviment d'objectes pesats. Per exemple: monitors, impressores, arxius, caixes de paper Etc

La seguretat en les Prestatgeries, armaris i arxivadors radica principalment en la seva estabilitat, cal assegurar-se que estan sobre sòl anivellat, que els mobles estiguin correctament muntats, i no utilitzar mai prestatges com a graons d'una escala.

Un altre factor fonamental , i probablement el més important són les pantalles de l'ordinador. Un 75% dels llocs de treball als països industrialitzats tenen una pantalla d'ordinador o més. El treball amb pantalles és problemàtic ja que causa fatiga visual, postural i mental, que poden desembocar en altres desajustaments d'ordre psicològic com la inadaptació o l'estrès.

Per a prevenir aquests infortunis cal prendre mesures. Utilitzar ulleres anti reflectores, utilitzar pantalles correctes, mats i també anti reflectores (o col·locar filtres)

Cal mantenir una distància mínima de 55 cm i a més cal utilitzar cadires que segueixin els següents paràmetres:

  • Base estable de cinc peus amb rodes
  • Altura regulable entre 42 i 55 cm
  • Seient mínim de 40 × 40 cm recobert de material transpirable i antilliscant
  • Suport rígid amb suport lumbar I d'altura de 50 cm mínim
  • Amb possibilitat de reclinar-se i amb un bloqueig de la posició triada

Aquestes pautes són molt importants a seguir en el teu lloc de treball, i si tens gent treballant per a tu també han de conèixer i seguir aquestes pautes. La seguretat laboral és cada dia més important per a garantir la salut i el benestar de tots ja que dediquem una mitjana de vuit hores de treball al dia. És a dir, més de la meitat de les nostres vides.