Traspassant les fronteres conegudes: el Metaverso

L'Ingrés en l'era d'aquari s'està fent de notar; el futurisme, la tecnologia , l'avantguardisme i sobretot la revolució digital està trucant a les nostres portes.

Traspassant les fronteres conegudes: el Metaverso

L'Ingrés en l'era d'aquari s'està fent de notar; el futurisme, la tecnologia , l'avantguardisme i sobretot la revolució digital està trucant a les nostres portes.
A hores d'ara tothom ha sentit parlar del Metaverso, i encara que molt pocs saben què és realment, i molt menys coneixen les infinites possibilitats que s'obriran a través del seu ús i comercialització, tots intuïm que es tracta d'una cosa colossal. Ja són molts els YouTubers i Instagramers que comparteixen el seu interès i comenten públicament que estan fixant les seves mirades en el Metaverso per a començar a introduir-se activament perquè aquest és el futur. I és clar que si els Influences ja s'estan fixant en ell, tothom ho està fent, incloses les grans marques de moda. A causa d'això ja són moltes les que tenen presència en el Metaverso, com Zara, Nike, Balenciaga, Adidas, Gucci, Reebok o Ralph Lauren on exposen les seves últimes novetats i faciliten la compra Virtual. Les fires del Metaverso tampoc s'han fet esperar, i com a primícia la primera edició del Meta versi Fashion Weeck que s'ha celebrat els dies 24 al 27 de març i ha estat organitzada per la plataforma Decentraland. Aquest esdeveniment promet ser una revolució i una gran transformació tecnològica en la indústria de la moda, ja que dins de la Metaverse Fashion Week s'incorporen nombroses experiències digitals, com a exposicions presencials i passarel·les físiques, com a projeccions virtuals, i compta amb la participació de 60 marques dissenyadors i artistes del sector. Un dels majors atractius del Metaverso per a la indústria de la moda, és que constitueix una descentralització de la indústria i genera solucions per a problemàtiques habituals d'espai, i millora el control en la cadena de subministraments. A més afavoreix la inclusió de la transparència i la sostenibilitat per mitjà d'una xarxa oberta i afegeix el fet que els productes de moda virtuals són molt més rendibles que els productes tangibles.
D'acord amb un estudi de Morgan Stanley, les vendes relacionades amb els metaversos podrien suposar el 10% de la xifra de negoci total en la categoria luxe en 2030, amb una facturació de prop de més de 50.000 milions de dòlars.
És de suposar que com tots els avanços aquest no serà diferent i va aportar en alguns aspectes molts beneficis i en uns altres suposaran el tancament de negocis que potser no tenen la velocitat d'adaptar-se a aquests canvis o les possibilitats reals o econòmica de fer-ho.
Com menys estarem tots molt atents a l'evolució d'aquest extraordinari futur digital a l'entorn de la moda i de la imatge per a aquestes pròximes dècades.
Us desitjo a tots una feliç primavera i un estiu replet de diversió, optimisme i molta Moda per a compartir.