La tarda del 19 de setembre Madrid va viure un esdeveniment únic, Carolina Herrera va presentar la seva col·lecció Primavera-Estiu 2026 en ple cor de la capital, transformant l'emblemàtica Plaza Mayor en una passarel·la.
Es tracta de la primera vegada que la signatura mostra la seva col·lecció principal anés de la Setmana de la Moda de Nova York, un gest que marca un abans i un després en la trajectòria de la casa fundada per la dissenyadora veneçolana i que avui dirigeix creativament Wes Gordon.
La desfilada va ser concebuda com una autèntica declaració d'amor a Madrid. La plaça es va vestir de gala amb una passarel·la de gairebé un quilòmetre, tenyida en rosa pàl·lid, que contrastava amb els tons sobris dels arcs i porxades del segle XVII. La música, carregada de picades d'ullet a la Moguda Madrilenya i al cinema d'Almodóvar, acompanyava als models en un recorregut que evocava tradició i modernitat a parts iguals.
La col·lecció va desplegar una paleta cromàtica vibrant, vermells intensos, bordeus, morats, fúcsies elèctrics i negres rotunds es van succeir en vestits teatrals, jaquetes amb reminiscències goyescas i mànigues que evocaven la silueta de la chulapa madrilenya. Brodats minuciosos, jacquards, flors tridimensionals i drapeados escultòrics revelaven el pes de l'artesania, amb col·laboracions de tallers locals que reforçaven el vincle entre moda i cultura espanyola. Cada look semblava un homenatge a la vitalitat de la ciutat, a les seves festes populars i a la seva estètica castissa reinterpretada amb sofisticació internacional.
Entre els convidats, uns vuit-cents privilegiats van poder contemplar l'espectacle en directe, amb al voltant de cent cinquanta noms arribats des de diferents racons del món. La primera fila va reunir personalitats com Pedro Almodóvar, Isabel Preysler, Nieves Álvarez, Carmen Lomana, Mar Flores i Aitana Sánchez-Gijón, a més de rostres internacionals com Olivia Palerm o Alexa Chung, al costat de supermodelos de renom com Karolina Kurkova i Vittoria Ceretti. L'expectació era màxima i la repercussió mediàtica, immediata. La Plaça Major convertida en passarel·la es va convertir en portada de mitjans de moda i lifestyle de tot el món.
Més enllà de l'espectacularitat, la desfilada té un significat profund. Suposa una reafirmació del vincle de Carolina Herrera amb Espanya, país on el grup Puig impulsa la marca i on la casa ha trobat inspiració i arrelament. Però també reflecteix una estratègia global, apostar pels anomenats destination xous, desfilades que transcendeixen la moda per a convertir-se en experiències culturals i turístiques. En aquest cas, Madrid es va alçar com a epicentre de la moda internacional, reafirmant el seu creixent pes en el mapa creatiu global.
Amb aquesta col·lecció, Wes Gordon va reivindicar una feminitat exuberant, acolorida i artesanal, en contrast amb els corrents minimalistes que dominen gran part de la moda contemporània. El resultat va ser un espectacle que va combinar luxe, emoció i arrels culturals, demostrant que Carolina Herrera sap reinventar-se sense renunciar a la seva essència.
La nit del 19 de setembre quedarà en la memòria com la vetllada en la qual la Plaça Major es va convertir en escenari d'un conte de moda, unint tradició i innovació sota el segell inconfusible de Carolina Herrera.
Carla Ruiz Carballo